Jenny Paakinaho papiksi Oulaisiin

Oulaisten kirkkoneuvosto esitti 2.8.2023 lausuntonaan Oulun hiippakunnan tuomiokapitulille pyynnön, että tuomiokapituli antaisi viranhoitomääräyksen Oulaisten seurakuntapastorin virkaan toistaiseksi Marko Ristaniemelle tai Jenny Paakinaholle harkintansa mukaan. Piispa Jukka Keskitalo on käynyt keskustelut molempien henkilöiden kanssa ja tuomiokapituli on 5.10.2023 istunnossaan päätynyt kutsumaan Jenny Paakinahon ordinaatiokoulutukseen ja pappistutkintoon sillä tavoitteella, että hänet vihitään papiksi pyhäinpäivänä ja että hänestä tulee Oulaisten uusi seurakuntapastori.

Paakinaho on raahelainen 26-vuotias teologian maisteri ja hän on aiemmalta koulutukseltaan seurakuntamestari.

Lisätietoa päätöksestä löytyy alla olevasta tuomiokapitulin linkistä:

https://www.oulunhiippakunta.fi/ajankohtaista/istuntotiedote-tuomiokapitulin-ylimaarainen-istunto-5-10-2023/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Matti Hirvilammi

kirkkoherra