Hautajaiset

Kuolema on osa tätä elämää ja maallisen vaelluksen päätepiste, niin uskomme. Surun kohdatessa meidän on kyettävä hoitamaan kuolemaan ja hautaamiseen läheisesti liittyviä asioita. Hautajaisjärjestelyt voi Oulaisten seurakunnassa aloittaa ottamalla yhteyttä kirkkoherranvirastoonLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Hautajaisten järjestelyihin liittyviä asioita ovat:

hautausaika ja -paikka

hautapaikka ja

papin ja kanttorin varaamiset

Oulaisten seurakunnassa hautauspäiviä ovat yleensä perjantai ja lauantai. Hautausajat ovat yleensä klo 11.00  tai klo 12.00. Siunaus voi tapahtua kirkossa, kappelissa tai haudalla.

Hautajaisten kulusta, muistotilaisuuden järjestämisestä tai suruun liittyvistä asioista neuvomme ja opastamme tarpeen vaatiessa.

Hautajaisiin liittyvät tilanvuokrahinnato täältä
Haudanhoito hinnasto täälläLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Hautasijamaksut täälläLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Läheisen kuolema on syvä ja voimakas kokemus. Kuolema on aina yllättävä - odotettunakin. Hautajaisjärjestelyissä noudatetaan vainajan tahtoa.

Hautajaisjärjestelyt

Hautajaisten suunnittelussa ja toteutuksessa seurakunnan työntekijät ovat apuna. Voit olla yhteydessä oman seurakunnan kirkkoherranvirastoon, päivystävään pappiin tai hautaustoimistoon. Siunaustilaisuus ja muistotilaisuus tarjoavat läheisille mahdollisuuden yhteiseen surutyöhön.

Hautaan siunaaminen

Suru on luonnollinen tapa kohdata menetys. Samalla myös oman elämän rajallisuus tulee vastaan. Hautajaiset on omaisille tärkeä hetki suremiseen ja keskinäiseen lohdutukseen.

Omaisen tunteet ja surutyö