Jumalanpalvelus

Seurakunnan yhteinen jumalanpalvelus on seurakunnan elämän ja toiminnan keskus. Jumalanpalveluksessa Jumala palvelee meitä. Pyhän äärellä voimme hiljentyä, rukoilla ja kiittää Jumalaa. Hänen hoidossaan olemme myös kirkollisissa toimituksissa (kaste, konfirmaatio, avioliittoon vihkiminen, hautaan siunaaminen). Messussa eli ehtoollisjumalanpalveluksessa vietetään ehtoollista, joka on toinen evankelis-luterilaisen kirkon sakramenteista. Voit pyytää myös kotiehtoollisen, jos yhteiseen messuun osallistuminen on sinulle haastavaa tai mahdotonta.

Seurakuntalaiset voivat palvella jumalanpalveluksessa monenlaisissa tehtävissä. On mahdollista esimerkiksi lukea raamatuntekstejä, toimia ehtoollisavustajana, laulaa tai soittaa musiikkiryhmissä tai kerätä kolehtia. Jos koet kiinnostusta palvelutehtäviin, ota yhteyttä seurakunnan työntekijöihin.

Kuuntele jumalanpalvelusta suoraan kirkosta tästä

Uskonelämäsi tueksi voit osallistua myös

Raamikseen

Raamis on tilaisuus pysähtyä yhdessä Raamatun äärelle.

Ota yhteyttä seurakunnan pappeihin, jos olet kiinnostunut Raamattupiiritoiminnasta.

Seuroihin

Pidetään seurakuntakodilla eri herätysliikkeiden (mm. evankelisuus, uusheräys, herännäisyys) järjestämänä.  Lisäksi herätysliikkeet pitävät seuroja omissa tiloissaan. Tarkemmat tiedot seuroista löydät kirkollisista tiedoista.

Oulaisten kirkko, alttari